Dorntherapie

Dorntherapie en Breusmassage

De zachte manier om rugpijn te verlichten!

De Dornmethode heeft zijn oorsprong in Duitsland en is een zachte wervel en gewrichts­behandeling. De Dorn­methode is vrij van ongewenste bijwerkingen, ongevaarlijk en heel werkzaam. Bij uitstek geschikt voor mensen die niet “gekraakt” willen of kunnen worden.

Veel mensen hebben een beenlengte verschil, een veel voorkomend probleem bij rugklachten. De benen zijn meestal wel even lang, maar er is meer ruimte in de gewrichten. Veel gezondheidsproblemen komen voort vanuit de rug. Een verschoven ruggenwervel kan leiden tot klachten zoals: lage rugklachten, nekklachten, hoofdpijn enz.

Bij de Dornmethode is het uitgaanspunt het corrigeren van het lengte­verschil van de benen. Dit wordt gedaan door eenvoudige bewegingen (incl. zelfhulpoefeningen). Daarna worden de wervels voorzichtig op een natuurlijke zachte manier teruggezet.

Voor een complete behandeling wordt de Dornmethode gecombineerd met een Breusmassage.

De Breusmassage is een zachte, energetische rugmassage, toegespitst op de wervelkolom, die fysieke en psychische blokkades kan oplossen of verlichten.
Hierbij wordt Sint Janskruid-olie (maceraat) of Arnica-olie gebruikt. Een verwarmende aroma-olie met vele goede eigenschappen die lichaam en geest doet ontspannen.

Wanneer niet:

• Osteoporose (botontkalking)
  • De ziekte van Bechterew
  • Ontstekingen
  • Problemen met de tussenwervelschijven voor of na een herniaoperatie.
  • Zwangerschap
  • Verwondingen, niet geheelde breuken.
  • Bij twijfel: altijd overleg met arts of fysiotherapeut.

Prijs

€ 70,- circa 60 min.

Massagepraktijk ZOAN | Joris Ivensstrook 30 | 2726 TW Zoetermeer |  06 - 50 50 36 56 |  info@massagepraktijkzoan.nl